mandag 13. juni 2011

Dåpskjolen

Som en del av dere kanskje vet allerede har jeg den siste måneden, kanskje halvannen, jobbet med en dåpskjole. Jeg har laget den for en venninne. Hennes datter ble døpt søndag 12. juni og jeg var stolt fadder. Det er min venninne som har valgt mønster og stoff og jeg har utført arbeidet etter hennes ønsker. Jeg har kommet med en del idèer underveis slik at kjolen til slutt ble et resultat av både hennes og mine idèer. Her kommer bildene:
 Her er hele den ferdig kjolen:
 
Kjolen har puff i skuldersømmen og strikk rundt ermene. Rosa satengbånd  i erme.

Den store sløyfen er i satengbånd og festes med trykknapp slik at det er enkelt å skifte til blå om det skulle bli nødvendig. 

 I halsen er det rynket blonde med satengskråbånd utenpå sømmen. Denne blonden finner man igjen rundt hele nedekanten på kjolen, rundt luen og på stumpen på bodyen jeg laget til.

 Kjolen ble laaaaang! Definnitivt den lengste kjolen i kirken den dagen, selv om det var hele fem dåpsbarn. Akkurat slik den nybakte mammaen ville han den.
Kyse med rosa bånd i sateng til å knyte med
  Rynket blonde og satengskråbånd i front.

 Som en liten ekstra gave til mammaen laget jeg en hvit body som skulle brukes til med tre lag blonde på stumpen. Blonden er den samme som på dåpskjolen
 Slik ble den!
 En nydelig liten jente med en stolt fadder!

4 kommentarer:

  1. Du er flink Magnhild :) Nydelig kjole!

    SvarSlett
  2. Tusen takk =) Jeg ble veldig fornøyd med den og aller viktigst: Det ble mammaen også!

    SvarSlett
  3. Dåpskjolen er helt fantastisk nydelig!!!! Og Prinsessen var utrolig Nydelig i den og:D Jeg har ikke ord!! Ingen av dåpsbarna i kirken var like flott som henne;) Og stolt skal du være og det med god grunn skjønne <3 Love Ya snupp <3

    SvarSlett
  4. Godt du er fornøyd min skjønne ;) Det var en herlig dag!

    SvarSlett