mandag 26. mars 2012

Kjøkkenkluter

Jeg kikket gjennom en del av innleggene mine og det gikk plutselig opp for meg at jeg ikke hadde lagt ut bilde av gavene som mine kollegaer fikk til jul. Jeg strikket mye i tiden før jul og siden strikking var ganske nytt for meg da (gikk inn for å lære meg det i midten av oktober), var det godt å ha noe å strikke der jeg slapp å tenke så mye. Dermed ble disse kjøkkenklutene til. De er strikket i "Mandarin Naturell" fra Sandnes Garn.

 Oppskriften er svært enkel:
Legg opp 55 masker på finne 3 / 3,5.
Strikk rillestrikk (rett både frem og tilbake) til ønsket lengde.
(Jeg pleier å bruke 1 nøste. Vil du ha de mye lenger enn de er breie trenger du litt til)
Fell av.


Med "magebånd" med logo ser de med èn gang mye mer fancy ut.
  Mine gode kollegaer på avdelingen fikk to kluter hver
Produkt informasjon og vaskeinstrukser på baksiden

4 kommentarer:

  1. Så koselig julegave, såg veldig proft ut med magebelte.

    SvarSlett
  2. Takk for det. Hentet ideer med magebeltet fra bloggen Litlo og Kalen. Synes det var så fint, så jeg måtte lage min egen variant av dem =)

    SvarSlett
  3. Veldig fine gaver :) enig i at det så bra ut med logo"belte" :))

    SvarSlett
  4. Det er ikke så mye som skal til ;)

    SvarSlett