søndag 14. oktober 2012

Selv om man er liten...

..trenger man en del klær. Dette settet i størrelse 56 har jeg laget til Lille Blå i magen. Jerseyen kjøpte jeg på Stof 2000 i Danmark i sommer. Ribben er fra Stoff og Stil. Jeg sydde det meste av settet for et par måneder siden og lurte på å ha grå kanter, men pappaen til Lille Blå mente at de måtte være enten rosa eller blå, så da kunne jeg ikke gjøre det ferdig før vi hadde vært på ultralyd. Jeg er enig med at det gjorde seg med en ikke kjønnsnøytral farge. Det ble veldig fint med lyseblå. Tydelig til en gutt, men veldig søtt.


 Mønsteret har jeg laget med utgangspunkt i Ottobre sin body med konvoluttåpning, men det eneste som er beholdt av originalmønsteret er lengden. Den har omslagsåpning, men det er ikke en tradisjonell omslagsbody ettersom det innerste laget ikke går lenger enn til den blå kanten.


Bukse etter Ottobremønster, men med litt endringer i livet slik at det ble ribbkant i stedet for strikk. Synes det passet best på denne buksen med dette stoffet.

Søte ender passer perfekt til en ny liten gutt.

3 kommentarer:

  1. Så herlig sett :) Det blir nok flott til lille :)

    SvarSlett
  2. Nydelig sett:)
    Ser utrolig behagelig ut og det er jo viktig for slike småtasser.

    SvarSlett
  3. Takk damer =) Ja, jeg tror det blir veldig bra til småen =)

    SvarSlett