tirsdag 2. juli 2013

Lazy Daisy enda en gang

Jeg synes Daisystrikk er noe av fineste som er! Derfor er det vel naturlig at småen fikk seg enda en Daisyjakke. Mønsteret er fremdeles fra Pickles og den minste størrelsen finner du gratis her. Denne skal være i størrelse 1 år, men ettersom 3-6 mnd-jakken var for liten før han ble fire mnd (og han er ikke en stor baby!), så begynner vi nok å bruke denne en del mnd før han fyller året. Denne gangen har jeg ikke strikket i originalgarnet som er Pickles Extra Fine Merino, men derimot prøvd å strikke med Lerke fra Dale som har sånn noenlunde samme strikkefasthet. Jeg ble godt fornøyd. Det var et deilig garn å strikke med og fargepaletten de har i det garnet er jo bare helt herlig! Halv om halvt med ull og bomull gjør den også litt varm til høsten/vinteren igjen.
 
Dersom du synes du ser noe rart på knappelisten mellom knappene, så stemmer nok det. Jeg fulgte oppskriften med tanke på antall knapper, men synes det ble alt for mange på en så liten jakke. Derfor har jeg sydd igjen noen av hullene. Det er nok grunnen til at jakken har lagt så lenge før den fikk knapper på seg. Å sy i knapper og sy igjen knapphull er så utrolig litt kjedelig.Jeg strikket den faktisk da småen var mellom 1 og 2 mnd gammel. Spør meg ikke hvordan jeg fikk tid, for når han var så liten sov han helst i noen sine armer (svært ofte mine) og det gikk ikke an å legge han fra seg uansett om han sov eller var våken, da ble det bare grining. Akkurat det gikk heldigvis over .


Nydelig fargepalett fra Dale og kjempefin strikketeknikk! Elsker Daisyer!


4 kommentarer:

  1. Så flott Daisystrikk, og nydelege farger!!

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott mønster og fargesammensetningen er bare så utrolig flott! Og du har helt rett: fire knapper ser ut til å være nok. :)

    SvarSlett
  3. Så nyyyydelig!Elsker denne jakken og den står på strikkelisten min, men har ikke kommet så langt :) Jeg elsker også daisyer og måtte bare lage mønster til lue med daysier (Oh sweet Daisy heter den, ligger oppskrift på bloggen min) :)

    God sommer :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for fine kommentarer! Det varmer et strikke/bloggehjerte ;) Jeanett: Jeg er nettopp ferdig å strikke Daisylue til jakken med utgangspunkt i din oppskrift. Jeg strikket etter din oppskrift til jeg var ferdig med Daisyene, men laget rund topp og dusk på. Kommer på bloggen etterhvert -og så skal jeg naturligvis linke til oppskriften din! Ære den som æres bør ;)

    SvarSlett